No job is beneath dignity

When work lacks resonance within a company’s story, it breeds boredom and disengagement. Conversely, crafting a compelling narrative provides meaning and fosters prosperity.

Collage Hélène Builly
The content of this article is accessible in french.
Stéphane Hugon
Stéphane Hugon Ph.D est sociologue, Cofondateur et Président d'Eranos, et enseignant à l'ENSCI. Il a accompagné le groupe Pernod Ricard sur les transformations consommatoires autour de la convivialité, LVMH sur le luxe et le sacré, la Recherche de l'Oréal sur des projets d'innovation, ou encore Groupama sur l'engagement des sociétaires. Il est particulièrement investi dans les missions de recevabilité des offres et de réduction des risques sur des investissements dont la variable de succès est l’interculturel.

Next up

More client stories and articles.

If you want to build a boat, don’t gather your men and women to give orders, explain every detail, or tell them where to find everything. If you want to build a boat, instill in their hearts the desire for the sea.
— Antoine de Saint Exupery, écrivain, aristocrate, aviateur