↑ Michaël V. Dandrieux, co-Fondateur, explique pourquoi la prospérité des entreprises dépend de leur compréhension de la société.

We answer the problem of the exhaustion of the current development model, of the organization patterns, working methods and living forces of companies, which are calling for a fundamental and vital transformation.

  • Where to begin?

  • Qu’est ce qui doit guider la stratégie de l’entreprise ? Comment sortir de la logique purement financière ou économique? Quelle fin poursuit-on ? Quels indicateurs suivre?

  • Comment trouver des gisements de croissance durable ?

  • Comment enclencher une démarche réellement contributive, sortir mes actions RSE de la logique com. et compensatrice ? Quels sont les angles morts de mes actions ?

  • Comment sortir des segmentations classiques qui ne permettent plus de se différencier, ni de construire une relation durable et pertinente ?

  • Quelles sont les nouvelles attentes de mes salariés, que j’ai de plus en plus de mal à engager, à mobiliser? Comment lever les résistances au changement ?

  • Comment resynchroniser ma marque à un marché / à un monde qui a brutalement changé ? Quel est le rôle de ma marque dans la société, dans le monde ?

  • Quels sont les nouveaux axes de communication possibles alors que les prises de paroles semblent perdre en efficacité, et que la marque est scrutée plus que jamais dans toutes ses actions ?

  • Comment faire de mon innovation un vrai moteur de croissance quand tout ce que fait mon organisation est de moins en moins différenciant, et de plus en plus éphémère ou anecdotique ?

Decipher 
& Identify

  • Identify and understand the weaknesses, negative externalities, long-term issues, and short-term shifts.
  • Bring out future sources of value.

Adapt
 & Engage

  • Reconnect the organization with its environment, review responsibilities.
  • Mobilize the spirit of the firm around culture and values, and purpose.

Formulate 
& Express

  • Re-establish the brand and its strategic vision, and finally its purpose.
  • Redefine terms for durable and engaged communications.

Activate 
& Design

  • Establish plan of action for the first steps of the transformation, and the indicators of results.
  • Prototype the first solution elements and organize pilots.

Projecting into the Future

  • Develop a longterm vision that allows us to look ahead, make the right decisions and discover new ways for responsible innovation.
Today
Tomorrow
After Tomorrow

Join the companies who ask big questions.


By identifying and correcting actions in the short and medium term that endanger the continuing prosperity of a company, we ensure that it can continue to exist, exchange, produce and innovate the world in the future.
Client Eranos
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