Le digital est-il perçu comme une opportunité ou une menace ?

A l'occasion de la sortie de l'Observatoire CNP Assurances des TPE/PME, le sociologue Michaël V. Dandrieux commente les résultats de cette étude. Interrogé par Magaly Siméon, directrice de la business unit Protection sociale et service, il identifie deux peurs essentielles susceptibles de freiner le développement de l'activité des TPE/PME sur le digital : la peur de ne pas maîtriser leur réputation en ligne ; la peur de divulguer, de diffuser un savoir, une expertise ou des infos vécues comme pouvant être des secrets industriels.

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Michaël V. Dandrieux
Michaël V. Dandrieux, Ph.D., is a sociologist and co-founder of Eranos. For the past 20 years, he has guided leaders across various industries: shaping the future of healthcare with Pierre Fabre, steering Chloé's transition to stakeholder governance, fostering worker engagement at Nexans, navigating Air France's cultural response to COVID, promoting Pernod Ricard's values of conviviality, and enhancing women's confidence with L'Oréal USA. Rooted in the tradition of the sociology of the imagination, he teaches at Sciences Po Paris within the School of Management and Impact and serves on several Boards of Directors and Mission Committees.

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